
Senaste utgåvan av PR-handboken utkom 2009 och på drygt 10 år har kommunikationsområdet självfallet utvecklats en hel del. Inte desto mindre är flertalet av de aspekter och metoder som gällde då fortfarande aktuella. Eftersom boken har sålt slut och det saknas en plan för nytryck känns det för mig som författare viktigast att boken får nya läsare, vilket är bakgrunden till att jag har valt att publicera den för var och en att ta del av utan kostnad. Håll till godo och stort lycka till i ditt framtida kommunikationsarbete. /Bernd Schmitz
Den här boken tillägnas alla egenföretagare, informationsansvariga, kommunikationsansvariga, pr-ansvariga och alla andra som har identifierat PR som en av de viktigaste redskapen för att uppnå företagets affärsmål och nyfiket arbetar med kommunikation för att tillmötesgå målgruppernas informationsbehov.
RRRR (= ”riktigt bra”)
Tidningen Resumé
På ett engagerande sätt lär författaren läsaren det man behöver veta om PR-verktyg och PR-aktiviteter. Denna praktiska bok med suveränt appendix är en av ämnesområdets allra bästa.
BTJ-häftet, Bibliotekstjänst
PR Handboken är tänkt att vara ett verktyg för det företag som vill klara sig själv, alltså utan konsulthjälp.
Svenska Dagbladet Näringsliv
En praktiskt användbar bok med ordlista och pressetiska spelregler.
Tidningen Habit
PR Handboken har ett rakt tilltal och vänder sig uteslutande till små- och medelstora företag som saknar större PR- eller marknadsföringsbudget.
Veckans Affärer
PR Handboken är en grundlig handbok som känns gediget genomarbetad.
DIK-forum
© 2009 Copyright: Bernd Schmitz
Mångfaldigande av innehållet i PR-handboken, helt eller delvis, är enligt lagen om upphovsrätt förbjuden utan medgivande av författaren.
Del II – Så får du publicitet
Del III – Mediekontakter i praktiken
Inledning
1. Hur du kontaktar redaktionen
2. Om konsten att ge intervjuer
3. Om rättelser, recensionsmaterial och vad som betraktas som muta
Del IV – Verktyg och aktiviteter
Inledning
1. Skrivskolan
2. Den grafiska- och språkliga stilguiden
3. Pressmeddelandet
4. Egna artiklar
5. Evenemang
6. Sponsring och välgörenhet
7. Det muntliga framförandet
8. Pressmappen
9. Nyhetsbrev
10. Pressavdelningen online
11. Kriskommunikation
12. Digital PR
Telefon
+46 (0)70 931 40 50
Företag